June 10, 2010

sendiri cakap, sendiri tak buat

kisah benar.

dulu kawan-kawan suka cari aku bila ada problem. kapel, takde duit, macam2 la. aku tak la bagus nasihat pun, aku tolong dengar je. ni sorang awek ni, dia ada problem dengan pakwe dia. dia kata problemnya, diorang ni jauh, sorang kat UK, sorang kat sini. still mau kapel. tapi dah jauh, tau-tau la. rindu. risau. mula fikir bukan-bukan. jarang2 contact. otak fikir pakwe dia dah ada yang lain.


aku cakap."kalau betul sayang, u kena faham dia. jangan buruk sangka" dan macam2 la aku cakap. lebih kurang macam tu la.

tak lama lepas tu, aku pun kapel. long distance gak. tapi dalam malaysia je. mula2 ok. lepas tu jarang call, jarang msg, senyap. aku pun fikir macam2 yang bukan2 kat dia. last2 aku yang mintak putus. haha.

*

pointnya di sini :

kadang-kadang kita cakap dengan orang, hebat, nasihat berjela-jela.
bila kena sendiri, kenapa tak buat?

haha.

korang pernah jadi macam ni?

4 comments:

Fitrihadi.com said...

tak..bila kita nasihat orang maknanya kita nasihat diri sendiri..dan jadikan diri kita lebih baik..heh takpe..berusahalah untuk jadi insan yang terbaik :)

Ann said...

tu la nasihat org mmg sng, terkena kt batang hidung sndiri baru tau...

s h e e said...

ehehe...pnah2...ckp x supe bikin...sendiri nasihat sendiri buat...sy mengaku sy pon cmtu kadang2...ehehe...

nobody is perfect...

deterjen laundry said...

usaha laundry , bisnis laundry , deterjen laundry , waralaba laundry , franchise laundry , softener laundry , pewangi laundry