June 25, 2010

rap dan hip-hop itu kreatif

hip-hop bukan setakat pakai kasut besar dan baju bling2.

*macam iklan XFM. haha

cakap laju-laju, gaya gempak habis.

tapi aku salute lirik dia. gempak. belek kamus jugak nak cari perkataan sesuai dalam lirik dia. mau tak, hujung dia kan banyak yang kena sama, macam syair, pantun lak. haha.

aku paling respect Malique. liriknya sangat kreatif dan banyak social kritik.

ini sikit lirik lagu "Cuba Lagi" by Malique.

Buat lagu hebat radio tak nak main
Apa boleh buat buat lagu lain
Aku dengar sedap dia dengar lain
Mungkin lepas menang AIM dia main

tipikal. dapat award baru orang bukak mata. baru dapat airplay. haha

5 comments:

ayisy said...

Salam. Aku membesar semasa zaman rap dan hip hop tengah hot. Awal 2000-an dulu. Boleh aku katakan zaman muzik ni memang meriah. Lagu rap, breakdance... Tapi skrg macam dah kurang... Emmmm...

mr kay said...

bro, skrg ada lagi. cuma tak meluas dah.

asfz lily said...

taw xpew..
kadang2 kagum tgk dowang mampu bertutur ngn laju n bernada..huhu

jum komen en3 asfz
http://asfzlily.blogspot.com/2010/06/aiz-batu-campur-tips-tangani-teman.html

dIb said...

;)

deterjen laundry said...

usaha laundry , bisnis laundry , deterjen laundry , waralaba laundry , franchise laundry , softener laundry , pewangi laundry