July 5, 2011

Myspace dan indie band

Myspace adalah satu laman sosial yang sangat best di kalangan remaja suatu ketika dulu. tak pasti sekarang ada lagi peminat Myspace tapi poplurariti Facebook memang jauh lebih hebat.

Myspace pada aku, antara medium untuk terjebak dalam dunia musik bawah tanah ni. bukan terlibat secara langsung pun, tapi banyak jugak kawan dalam friend list aku dulu adalah band-band indie dan juga artis-artis indie yang lain. Myspace membolehkan band untuk letak lagu-lagu diorang dan aku rasa itu yang mendekatkan aku dengan band-band ni. menjadikan aku lebih update dengan lagu-lagu baru dan tau cerita-cerita pasal band kesukaan aku.




antara contoh flyers gig.

zaman Myspace juga, penyebaran flyers gig ni memang perkara lumrah. jadi, kita boleh tau, band-band ni involve dalam event apa. sekarang, dekat facebook, jarang dah jumpe flyers macam ni. gigs pun dah x tersebar dengan meluas dah. huhu.

bulan ni ada gig best x? huhu

2 comments:

laskar pelangi said...

Yew betul..zaman dulu kala.cheh! macam lama sangat. memang dulu aktif jugak berMS nie. sebab semata mata nak tengok update dari band band yang baru nak naik kan;)

memang yang paling terminat adalah HUJAN. memang duk usha selalu lah kat mana dia orang nak pergi...kat situ penuh jadual mereka nak g kan..oh yeah!

rindunya zaman MS ;)

mr kay said...

yes. terbaik HUJAN.

aku follow HUJAN kat ms dari zaman dia main dekat hari kantin sampai la nama dia up macam skrg ni. banyak lagi band2 yang best yang aku jumpe kat ms tu, cuma tak expose jer. huhu