July 27, 2011

Malaysia vs Singapura

sana-sini berborak mengenai perlawanan Malaysia-Singapura malam esok. first leg dah lepas, so aku tak nak komen sangat. yang penting gamne esok, tak boleh bolos dan at least 2-0.

pada pendapat aku, key player untuk game esok adalah Amirul Hadi dan Safee Sali. dah lama aku observe game dalam skuad kebangsaan ni. dan aku berkenan sangat tengok dua player ni beraksi sekali dalam padang. Amirul Hadi ada pace dalam dribble dan boleh supply bola yang baik untuk Safee. Safee, semua tau tentang sentuhan penyudahnya. so, tak boleh disangkal lagi kebolehannya.

tak dinafikan juga kepentingan S Kunalan di wing kiri. kelajuan dia sangat penting untuk membantu serangan.

cuma yang penting, harap esok defence Malaysia mantap dan kurangkan kesilapan-kesilapan yang remeh. teringin sangat nak tengok Malaysia menang esok.

cadangan kesebelasan utama aku:

Goalkeeper- Khairul Fahmi

Defence- Muslim Ahmad, Aidil Zafuan, Mahali, Asraruddin Putra

Midfield- Amar Rohidan, Ismail Faruqi, Amirul Hadi, S Kunalan

Foward: Safee Sali, Hadi Yahya (paper hari ni kata Sharul Idalan Talaha injured, tak dapat main)

apa-apapun, aku percaya Rajagobal lebih kenal prestasi anak buahnya dan harap dia buat pemilihan yang tepat tentang player untuk malam esok.



baju ni aku ada stok lagi. nak? haha

No comments: