October 26, 2010

saya yang tiada jiwa

dari petang tadi sehingga kini, jiwa saya hilang...

*

kring...kring.. (bunyi telefon bimbit. retro kan?)

"saya dari Balai Polis Kuala Terengganu. awak Ahmad Khir?"

iya, itu saya. Ahmad Khir yang tiada jiwanya. entah ke mana.

"oh tak mengapa. Encik Ahmad Khir yang tiada jiwa, kami dah jumpa jiwa awak yang hilang."

betul? di mana jiwa saya sekarang?

*putus. telefon tiada bateri. atau encik polis yang habis kredit prabayar.



*

senyap sunyi.

................................................................


Segera setelah itu
dalam ketenangan dan keheningan
timbul sinar dari dalam hati.


siapa mahu teman saya ke balai, nak jemput semula jiwa saya?

2 comments:

dIb said...

en. polis call orang gne personal hp?! bt penat je government install line telepon kat balai tu.... hukhukhuk....

mr kay said...

dia pengguna celcom tegar.
nak reload rm20 seminggu. ada kontest boleh menang rm1000.

haha.