May 23, 2010

tak suka dihentam. suka menghentam

skuad badminton salahkan media atas prestasi tak menentu.



PIHAK media tanah air menjadi sasaran pemain badminton negara, semalam yang mengaitkannya antara punca utama mereka gagal dalam saingan Piala Thomas-Uber, minggu lalu sambil tampak menolak andaian bahawa kelemahan diri sendiri turut menyumbang kepada keaiban di laman sendiri.

 reaksi?

media melenting. kan?
*tapi dalam hal ini, ini bukan punca utama pun.


bukan itu yang mahu aku review sangat.

siapa pun tak suka dihentam kan? lagi-lagi sesuatu isu yang boleh menjatuhkan krebiliti seseorang itu, termasuk media sendiri. peranan media umumnya sebagai penghubung. 

bila media jadi hakim, penentu hukum salah silap tentang sesuatu, memang tidak adil. 

sebab itu media tak boleh dipolitikkan.

 sebenarnya bila aku baca paper pagi-pagi, atau tengok berita di tv, mahupun tengok melodi, aku susah mau percaya bulat-bulat. tambah-tambah la berita hiburan. 

method media hiburan. dapat berita, terus siarkan, tapi tak bagitau siapa artis, atau yang berkenaan. ada feedback, teruskan lagi review artikel sama. setiap kali review perkara sama, ada klu untuk teka siapa artis berkenaan. haha. betul?


korang pun selalu main teka-teka pasal gosip2 kat paper kan? sebab aku pun pernah.

 tapi aku suka review pasal Ana Rafalli hari ini. sebab aku suka album itu. 

jangan download album itu kalau betul-betul sokong. 

*kata support!! (nada RAY XFM) 

2 comments:

Anonymous said...

Tapi, aku pasan lar kan, media sekarang banyak tambah kucar kacir keadaan. ~

sekian.

mr kay said...

betul. itu yang mahu saya sampaikan.