December 17, 2010

review: band Statik

tiba-tiba terasa nak buat review sikit tentang band Statik ni. aku cedok dari blog orang je. maaf la aku save dekat notepad, tapi lupa nak amek link empunya blog..huhu..

Statik berasal dari Skudai, Johor Bahru, dan ditubuhkan pada tahun 2004, dimana antara line-up terawalnya ialah Enol dan Hassan. Ketika itu Enol dan Hassan juga mempunyai komitmen bersama The Official. Oleh kerana itu, Statik hanyalah sekadar band sambilan pada mereka, dan pertukaran line-up sering berlaku.

Setelah berjuang bersama The Official, mereka berundur dari The Official pada tahun 2007.

Dalam masa yang sama, Haziq iaitu adik kepada vokalis The Official pula mempunyai komitmen bersama band yang ditubuh olehnya sendiri iaitu The Related, namun atas sebab-sebab tertentu, Haziq membubarkan The Related.

Setelah masing-masing tiada ikatan pada mana-mana band, mereka bertiga mula berkerjasama untuk menghidupkan semula Statik.

Bermula pada Julai 2008, Statik kembali aktif, dan sehingga kini, dengan gabungan idea dan ilham mereka bertiga setelah masing-masing melalui pengalaman bermain muzik dalam band-band tertentu, Statik masih lagi bekerja keras untuk menghasilkan karya-karya baru untuk anda semua.

*

secara umumnya, aku mula dengar statik pada 2008, influence dari kengkawan dekat myspace. aku mula2 dengar lagu nikmat sementara, cherita kita, aku dan kontroversi.

akhir2 ni, statik ada buat lagu baru, bertajuk Gelap. dalam XFM, lagu ni adalah lagu feveret aku buat masa ni. huhu.. ni aku share dari youtube. dengar la..




 support band kita ok?

4 comments:

anis lewis said...

suka sgt lagu nikmat sementara..statik mmg best tp skrg dah jarang dgr lagu d0r ;/

Unknown said...

lagu cherita kita sgt bermakna wat aku..hoho

Syafiq Afifi said...

wtf, sampai kiamat pon x abes kalau ulang2

mr kay said...

butet: ulang2 pun best apa.