December 17, 2010

tamak

adakalanya, aku rasa aku ni terlalu tamak. tamak untuk jadi semuanya. tamak haloba.

kalau boleh dan kalau mampu, aku nak jadi semuanya. iya, semua. biarlah semua yang hebat2 itu adalah aku. aku nak hebat dalam menyanyi, main gitar, main drum. semua aku nak. bila jumpa manusia2 hebat kata-kata, aku pun nak jadi. terasa mau jadi penulis. terasa mahu bersajak. tak cukup dengan itu, jumpa kawan2 mengusung dslr ke sana sini, aku rasa mau jadi begitu jugak. nampak hebat bila ambil gambar.

tamak. disebabkan tamak, aku berjaya juga jadi sesuatu/seseorang. bodoh atau membodohkan diri. itulah sebenarnya aku.

tapi proses mencuba sesuatu itu adalah sesuatu yang normal dalam proses menjadi dewasa. bagi aku, masa muda sebeginilah kita patut gunakan peluang yang ada untuk mencuba. proses menimba pengalaman. menambah kenalan seramai mungkin dan cuba mencari di mana tempat yang boleh kita katakan sebagai 'zon selesa' untuk kita.

aku sendiri kusut nak menulis malam ni. tak tahu apa aku merapau. sekian saja dulu. bye. haha

3 comments:

rockinsudu said...

kadang2 tamak tu bagus :)

aJa said...

xsalah kte tamak utk kebaikan kte..
jgn smpai org myampah suda..hik2...

mr kay said...

sudu: betul.

aJa: haha, itu mencapub pulak dah tu..