December 31, 2010

2010

setiap tahun, ada coretan tersendiri dalam sejarah hidup masing2. ada yang seronok, ada yang tidak. itu biasa. realiti kehidupan. tak boleh lari.

2010 pada aku, aku gambarkan sebagai permulaan rentak baru dalam hidup. berumur 20 tahun (tahun ni hari jadi cantik,101090), bukan budak hingusan lagi. tak boleh bergantung sangat pada orang lain. dah selangkah ke alam dewasa. jadi tak semua perkara boleh adu pada mama dan abah. kena pandai buat keputusan sendiri.

dari januari ke disember, macam2 berlaku. dari segi akademik, cara hidup, family, cinta, duit, semua ada turun naik. tak banyak perkara yang aku sesalkan sepanjang tempoh 12 bulan ni, cuma satu dua benda tu, aku harap kalau berlaku lagi di 2011, aku harap ianya akan jadi lebih baik.

azam. jangan tanya la. sebab belum fikir. pada aku azam ni penting, walaupun ramai kengkawan aku kata tak ada faedahnya pun. pada aku, azam ni ibarat checklist, objektif atau hala tuju, which is good for people like me, yang kadang2 menyimpang jauh dari jalan sebenar. jadi, bila ingat balik azam ni, kita boleh cari jalan untuk berada di arus yang sepatutnya.

azam aku adalah personal. banyak sangat. kalau korang tanya pun, aku akan cakap,"sama macam tahun lepas". haha.

selamat tinggal 2010.

No comments: