December 8, 2010

menjawab soalan formspring

ada satu soalan dari formspring, tanyakan aku, dari mana minat menulis ni tumbuh/orang2 yang buat aku suka menulis. sori aku tak ingat sangat soalan tu. tapi ada sebut perkataan 'inspirasi' kot. sekarang formspring xleh log in formspring. tak tau. slow semacam. haish~

masa zaman matrik, aku tengok fenomena ber-blog ni dah menular pada kengkawan sekolah aku. paling obius, pada encik2 sudeyh semua. (sekarang sudeyh lagi ke weyh? haha). atowk, john, butet, semua menulis. dan aku jumpa blog fatah. fatah ni, dari zaman sekolah lagi, aku cukup kagum dengan esei2 bahasa melayu dia. panjang lebar, input best. kosa kata, jangan tanya. dia memang hebat menulis. itu bakat dari lahir agaknya.

tak percaya? tengok sini beb. sure korang kata dia hebat jugak.

dan dari situ, aku rasa terikut2 juga dengan stail dia. sikit sikit aku tiru. er, tak la tiru. cedok sikit2. haha.

dan tak lama lepas tu, jumpa pulak blog fynn jamal. aku jumpa blog dia lepas pertama kali tengok perfomance dia di wuhuu 09 dekat ipoh. event paling aku kenang, sebab crowd tak ramai. dalam dewan boleh duduk bersila dan bilang orang dalam dewan. tapi masa lepak2, turn fynn jamal, tiba2 buat meremang bulu roma. huhu.

itu inspirasi aku dalam menulis secara serius la. kalau entri2 sebegini, aku tulis ikut suka je sebenarnya. well, blog aku ni adalah blog rojak. tak spesifik pada satu2 kategori. so macam2 korang boleh jumpa. ikut mood la aku nak tulis apa. huhu.

dah menjawab kot? dah cukup panjang dah. ada soalan lagi, formspring kat sebelah ni ha..

5 comments:

Syafiq Afifi said...

dey macha. i saw my name
"butet"

ya.. mmg dah xsesudeyh dahulu!

huahuahuahua..

just

dont break the bond!

mr kay said...

true..ikatan itu patut kekal kuat. huhu

Maya Liyana Yahya said...

haha..aku ade tgk soklan tu..haha..sape tnye weh?

mr kay said...

tak tau la..anonymous.

CekLa said...

sebab meremang tu juga lah saya jadi peminat fynn jamal!