September 21, 2010

masalah belajar dan cinta

aku cuba untuk tak menulis di sini ketika minggu ini penuh dengan test. tapi nak buat macam mana. memang aku tak boleh. sebab aku rasa letih otak, study bagai nak rak, tapi tetap tak boleh jawab. situasi macam ni kadang2 mula la sedap syaitan bisik2, baik tak payah study macam tu, main je PES2010 dengan MAFIA II sampai lebam, kan? bahaya betul. tapi aku tau mana yang patut aku ikut. mana jalan patut dipilih.

*

hari ini cik M sms, suruh on ym, nak story2. aku reply "okay". aku terlupa nazli keluar, tak dapat pinjam broadband dia. aku pinjam moto  faiz, pergi cc kat depan main gate kampus. cerita pasal boyfriend dia dan masalah2 normal bagi orang bercinta.

sebenarnya bukan cik M saja, ramai lagi kawan2 suka cerita masalah cinta ni kat aku. dan aku bukan doktor cinta mahupun doktor pakar cinta, lagi yusry KRU tu. cuma sekadar dengar. sekadar jalankan tugas utama seorang kawan:ada bila masa diperlukan. aku bercinta pun baru 2, 3 kali je. belum expert lagi. tak percaya tanya mak aku. haha.

pernah rasa suka pada seseorang? aku selalu. suka pada raut wajah. suka pada keperibadian. dan selalu perasaan suka tu datang dan pergi. kejap ada dan hilang. macam biskut. aku percaya, kalau suatu hari nanti aku suka seseorang, dan perasaan suka tu tak hilang-hilang dan merebak jadi angau (atau lebih teruk), maka dialah orang untuk aku.

nota: entri jiwang ke malam ni? haha. ikut suka. mama, k nak study dulu. taknak ada awek dulu! huhu. adios.

No comments: