September 28, 2010

Ira XFM ke Era

isu sama berulang. Ira XFM, bukan lagi di XFM. sudah transfer ke Era FM. adey. pantang je nak best sikit dekat XFM tu, diorang dah bawak ke Era.
 
untuk yang tak dengar XFM, Ira bertugas di slot pagi, bernama Ra'yat Pagi X. dulu segmen ni dikendalikan oleh Ray dan Hanif, tapi disebabkan rating segment diorang bagus, diorang pun kena culik ke Era. firasat aku,  semua ni taktik nak naikkan jumlah pendengar Era. aisy~

tapi good news, Dina kembali ke XFM!! er, yang ni aku tak pasti sangat sumbernya, tapi itu la yang aku dengar. yang pasti, ada pengganti dari Era la. biasa la, tukar2 ni. konti pun dekat2 je. haha.

masa seminggu Ira dan Shac bertugas dekat Era ganti Aznil, Ray dan Hanif lagi, aku dah jangka akan diculik jugak salah seorang dari diorang ni. dah la Ira comel, adeh. tak berseri pagi aku tak dengar celoteh kau.

kenapa Era buat macam ni? tak tau. bak kata kawan aku, diorang buat XFM sebagai tempat ber-eksperimen. kalau talented, bawak ke Era, boleh tarik pendengar. kalau tak berapa sangat, kekal je la kat XFM tu. sebab skop Era, lebih luas dari XFM yang just target kat remaja je. hmm..

notakaki: kalau XFM mau cari Deejay baru, saya nak try boleh tak? haha. macam tak cukup orang je kat konti.

1 comment:

dIb said...

makan hati dh dbuat nya, sejak burn dgn adi kne tarik... pastu mule daaaah, dyorg...
shac tggl sorg ke? hehehehe...