January 11, 2012

tamat semester lima




alhamdulillah...selesai penyeksaan semester ni. memang mencabar tahap dewa dewi dah sem ni. tapi lega, syukur, dah lepas lima subjek. kalau nak bagi summary setiap subjek, aku boleh kata beberapa mistakes dalam dairy cattle, jadi agak blurr untuk paper molecular diagnostics, okay (kot) for paper meat science, JAHANAM untuk paper biostatistics (kena jawab enam soalan, sempat jawab tiga, tupun entah betul ke salah..memang jahanam la kan?) dan okay i guess for paper poultry tadi. thanks to beloved Dr Razak for helps given.


kalau nak bercakap pasal pointer atau CGPA atau PNGK, aku tak expect much for this semester. harapan aku, hopefully pointer semester ni tak kurang dari cgpa la. at least. tak nak la drop lagi cgpa tu. sebab harapan nak dapatkan cgpa tu naikkan untuk dapat first class upper, atau second class (3.5 kan?) pun macam jauh. possible tak possible, tengok pointer sem dulu macam mana. kalau possible, insyaALLAH sem depan kena kerja lagi kuat. as my cupcake said, or texted, "semua benda tak mustahil, asalkan kerja kuat".


sekarang, exam dah habis. tak boleh balik lagi, sebab next week ada attachment kat JPV. seriously, aku betul-betul homesick. sangat-sangat homesick. dah lama rasanya tak homesick yang semacam ni. mungkin sebab cuti raya haji hari tu, aku decide taknak balik, tu pasal rasa macam lama gile tak jejak rumah.



*

ouh ye. ada sesiapa nak kasi aku kerja? i mean real deal la. tapi kalau nak offer agent dropship pun boleh je..haha

ingat nak buat part time. available from 21 January until 12 February. kerja part time area ipoh, kg gajah, teluk intan, seri iskandar, name it. kot2 boleh aku consider. desperate for money right now..haha

1 comment:

Unknown said...

Ambik seberapa banyak certificates sampingan yang boleh,concentrate untuk maintainkan result tu above 3.0 and berikan penekanan kat soft skills development.Barulah serius competitive bila dah keluar nanti. :)
berkongsi pengalaman..