May 31, 2012

MQA kos ANIMAL SCIENCE

baru-baru ni, MQA datang ke universiti aku, atas tujuan penilaian untuk kos IJAZAH SARJANA MUDA PRODUKSI DAN KESIHATAN HAIWAN. kos aku. penilaian ni dibuat sebab at the end of this semester, first batch of this course will be produced. senior aku dah nak grad. best r diorang..haha

dan penilaian ni turut melibatkan kelas aku. aku sendiri adalah sorang daripada enam orang yang terpilih mewakili kelas kitorang untuk di-interview oleh panel MQA.

antara soalan dia yang aku ingat:

"siapa yang apply kos ni? kalau x apply, dulu apply ape?"

"best x kos ni?"

"apa masalah yang dihadapi oleh kos ni"

"apa kelebihan kos ni?"

"you all tak belajar pasal babi? and you sanggup tak belajar pasal babi?"

ada lagi la yang lain2 tu.


dalam lima orang yang lain tu, aku kenal sangat diorang since diorang classmate aku. most of them adalah cerdik pandai belaka yang pada awal2 dulu memang merungut sebab dilelong ke dalam kos ni. apply medik, dapat kos animal science. haha. but now, dari gaya diorang bercakap, menerangkan setiap apa yang diorang buat dalam kos ni, praktikal itu dan ini, memang bersungguh-sungguh.

betul cakap orang. tak kenal maka tak cinta. awal-awal dulu tutup hidung masuk kandang, sekarang ni siap seluk2 lagi. tade hal dah kan. and i bet most of my classmates feel the same. :)

No comments: