April 17, 2011

arnab, kambing, lembu..sekarang GAJAH pulak!!

entri ini sebenarnya yang saya mahu post sejak dai semalam. tapi gambar2 masih di kawan2 saya, tak sempat ambil lagi. haha.



semalam, kos kami di bawah kelab ALPHA (say atak pasti stand for what, jadi saya tak berani tulis) ke Santuari Gajah berdekatan dengan Tasik Kenyir (tak ingat nama spesifik lokasi santuari tu).

banyak info yang saya dapat dari pengalaman semalam. dari cara pengurusan, cara melatih gajah, pemakanan, keperluan gajah dan sebagainya. 5 kali sehari makan, tu pasal badan besar macam tu.

let the picture do the talking:





gajah besar ni nama dia SURIA. betina, 11 tahun. besar giler. saya kagum dengan brother di sini, sebab SURIA ni dengar cakap diorang. suruk amek air, dia amek, angkat belalai, duduk, semua dia buat. dan yang paling best, kat bawah ni..





okey muka saya excited dan nervous kot. seronok naik gajah ni, tapi setakat naik je la. sebab keadaan panas sangat tak sesuai untuk bawak gajah jalan2. takut gajah naik minyak jer.

dan gajah sangat suka gula-gula hacks. haha.

gambar-gambar lain:
















yang ni jangan komen ape2.. haha..




lepas tu, singgah tasik kenyir. pertama kali saya sampai ke sini. alam sekitar yang sangat menarik hati saya sepanjang perjalanan itu. insyaAllah akan saya singgah lagi ke sana.









sekian.

4 comments:

Maya Liyana Yahya said...

hoi2.2 in 1 nampak..mau promote suda ada awek ka?aigoo..haha

mr kay said...

haha..diam sudeyh!!

Anonymous said...

OMG!!!! haha

mr kay said...

dilah: OMG pasal aku naik gajah kan? haha..