January 12, 2010

tak faham

bila diri dah malas
kau akan turutkan dan angguk saja apa yang orang khabarkan.
dan kau buat-buat faham saja apa yang pensyarah khabarkan kat depan.
dan siapa tahu dalam jasad hidup itu
imaginasi membawa ke alam yang kau saja tahu.

dan paling hebat,
kau memang pandai berlakon,
seolah-olah kau tahu semua.
seolah-olah kau dapat PhD dulu dari pensyarah itu.
ya, kau hebat.
sebab kau tahu semua.

terasa bodoh benar aku tak dapat faham apa yang kau faham.
maaaflah,
sebab saya memang slow
kamu boleh tinggalkan saya.

syukur.
kawan bukan seorang.
datang kawan lain yang bijak seperti dia
tapi sanggup perlahan bersama saya.
"jom study kat library, aku explain kat kau mana yang kau tak faham"
bagus kan?


*diam

kau boleh nampak
siapa penting diri
siapa penting kawan.

mau bijak sendiri

atau

mau bijak bersama-sama.



tak mau ajar saya?
tak apa.
kamu tetap kawan saya okey?


kelakar rasanya
sebab bila bab keluar outing dan hang out,
cepat kau cari aku.
cepat je kau datang bilik minta movie yang baru aku download.


lantaklah.
aku tak kisah.

4 comments:

Anonymous said...

persetankan makhluk xgune cm tu..:)

mr kay said...

cik any..

dia classmate, mau tak mau dia tetap sahabat.. haha

Anonymous said...

oh baiknye kamo:)

mr kay said...

cik anon:

baik buruk bergantung pada siapa empunya mata. huhu