May 29, 2009

compare and contrast...


banding. beza. compare.

maksudnya x jauh beza.

terserempak dengan seorang cikgu di kantin sekolah. dia cikgu aku. dari tingkatan 1 sampai la pmr. senang sangat dengan ajarannya.

dia bertanya pasal adik aku. tahun ni upsr. bukan la cemerlang. biasa saja kataku. tak cemerlang. atau boleh kata agak teruk. tiada semangat belajar.

macam2 la celotehnya. membeze-bezakan aku dan adikku. tak kisah la.

compare aku dengan adikku. sangat la tidak adil aku rasa. hidup dia dari kecil 'makan di-suap' padahal saya 'makan suap sendiri'. dia masih setaun jagung, aku ni dah semakin besar dan besar. dia belum tengok dunia yang luas. perangai kami pon berbeza. so x payah la membezakan kami. kami memang lain.

aku tengok dia membesar. aku tau apa dia suka dan tak suka. aku tau apa dia boleh dan tak boleh buat. ya, dia memang lembab bab2 blaja, aku paham. liat hatinya. dah ku ajar pon xpaham2.

tapi dia boleh berjaya. bab2 komputer,format virus, repair komputer, memang hebat. macam abang aku. dia memang hebat. aku akui, aku dah kalah dengan dia. even aku sendiri kena belajar dengan dia bab2 komputer.

camne teruk pon adik aku, aku bangga dengan dia!!

er, berapa ramai yg boleh berbangga yg adik dia yg baru skola rendah dah leh dapat income beratus2 untuk repair computer??

sape x bangge...

2 comments:

fatah85 said...

aku tumpang bangga.
aku pernah ke rumah kamu.
aku bangga juga lah.
;)

Nik Lisa said...

bgga2 ade adik cam uh.
:)