February 22, 2017

renew roadtax dengan mudah

disclaimer: pos yang sama aku guna kat fb. sebab aku dah lama tak tulis kat sini dan tak sempat2 nak tulis. sekarang aku ada buat servis roadtax. jadi yang baca kat sini pun boleh renew jugak dengan aku. servis seluruh Malaysia.

PROSEDUR TUNTUTAN CERMIN KERETA
Ada yang bertanya jadi kita share. Biasanya, dalam polisi, kena tengok jumlah korang bayar untuk cermin (Bagi yang ada add up untuk cermin la). Biasanya, jumlah yang korang bayar untuk insurans tu adalah 15 peratus dari jumlah yang diinsuranskan.
Contoh, kalau cermin kereta Persona, biasa nilai cermin pasaran adalah rm800. Jadi jumlah yang korang kena bayar, ialah cuma rm120 saja. Ok faham dah bab bayaran cermin?
Ok ni bila nak claim pulak. Benda yang korang perlu ada:
-Polisi Comprehensive yang masih sah untuk kereta tersebut.
-Salinan fotostat kad pendaftaran kereta (depan dan belakang) dengan stamp tarikh perbaharuan. Sekiranya anda memperbaharui cukai jalan melalui MyEG online, sertakan resit tersebut.
-Salinan fotostat IC dan lesan bagi pemilik kereta (Insured).
-Salinan fotostat IC dan lesan bagi pemandu, jika pemandu dan pemilik kereta adalah bukan orang yang sama.
-Laporan polis jika ada.
Soalan lain. Kalau korang punya insurans cermin contoh la rm800 yang dicover, dan korang repair cermin, baru bayar rm400, jadi korang masih ada baki rm400 untuk claim pada tahun itu.
tak clear, roger je. nak renew atau apa-apa soalan, pm je atau terus whatsapp ke 013-3395937.

No comments: