August 25, 2010

Aizat-Sungai Lui dan Kekanda Adinda-Monoloque

hari ini aku ambil keputusan untuk "bertapa" di library kampus kota. isnin dan selasa memang takde kelas. dan bila takde kelas, kalau duduk kat hostel, tidur pastinya extended sampai panas matahari yang kejutkan aku dari mimpi. alang-alang ada test esok harinya, which is today, pukul 8 nanti (ketika tulis, baru pukul 1.51 pagi).

study di library tanpa ada kawan bersembang memang sesuai dengan aku yang suka borak. tak percaya tanya Intan Ladyana. haha ni terpengaruh dengan tulisan Jayzuan la ni. jangan percaya. aku suka study dengan kawan, tapi aku takut aku yang akan buat huru-hara bila study nanti, sebab bila ada topik, habis. haha.

oke bukan objektif aku untuk tulis pasal style aku belajar. masa aku study, aku dengar radio. radio mana lagi yang support lagu-lagu Malaysia? pastinya XFM. (dari dulu aku promote XFM, boleh claim komisen tak?). dan hari ini, terjawab 2 soalan aku tentang tajuk lagu yang aku dengar sejak seminggu yang lepas. lagu tersebut ialah, Sungai Lui-Aizat Amdan dan Kekanda Adinda-Monoloque feat Atilia.

untuk lagu Sungai Lui, 1st time dengar, tak terlintas langsung ni lagu Aizat. lagu dia sangat2 best dari segi lirik dan musik yang slow pace. try dengar, cari kat youtube or google. aku tanya Aizat dekat facebook, kenapa title, Sungai Lui? luckily, dia reply. dan unluckily, jawapan dia, "try to figure out yourself". haha, ok bro, aku sedang cuba cari maksud lui tu.

lagu Kekanda Adinda, lagi la hebat. jauh dari fikiran yang lagu ni lagu loque. loque, pada yang tak tau, adalah pakcik pada kawan aku,cinpeng (lupa nama sebenar) dan main untuk Butterfingers. aku ingat band baru mana la nak naik ni, sekali otai grunge ni punya lagu. salute beb! dan dari carian di google, lagu ni OST untuk "8Bulan" yang aku tak tau program apa. malas cari details sebab esok exam. haha. dan aku agak buang masa sebenarnya tulis entri ni. ada lagi chapter yang patut aku baca.

sekian, tamat sudah aku merepek.

aku letak sekali lirik Aizat-Sungai Lui. and lirik Kekanda Adinda-Monoloque.

Aizat-Sungai Lui

Pejamkan matu mu untuk ku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu disini tempatmu
Walau berubah dimata kita
Tetap indah selagi kau masih percaya

Tertawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus yang berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Bukalah matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya
Selama ini ( 7x )

Kekanda Adinda-Monoloque feat Atilia
 
(P) Oh Kekanda jgn irihati, Dinda naik pangkat lagi..
(L) Oh Adinda, Kanda mana dengki, malah Kanda support bini..

(P) jadi Dinda mahu mengambil masa
(L) Tapi Kanda mahu segera,
(P) Dinda ingin berjaya dalam kerjaya,
(L) tapi Kanda mahu cahaya mata,
(P) Dinda belum bersedia,
(L) Kanda dah beria ria,
(P) Jadi yg mana satu?
(P+L) Tak perlu bertengkar,Tak perlu bermasam muka,

(L) Oh Adinda, tolong jgn lekas curiga, lekas cemburu buta
(P) oh Kekanda, Dinda perlu berhati hati ,tak rela dikongsi,

(L) Kanda kerja overtime, terlebih masa,
(P) Itu yg Dinda harus berwaspada,
(L) Ini smua demi masa depan keluarga,
(P) dengan Dinda atau sebaliknya?
(L) Kanda kerja malam,
(P) Dinda kerja siang,
(L) Jadi bila nak bertemu?
(P+L)Tak perlu bertengkar,Tak perlu bermasam muka,

(P) Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda!
(L) Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda!
(P+L) bagaimana? bagaimana kita nak selesaikannya?
apa keputusannya?

(P) Oh Kekanda mari Nyawa, kita cuba komunikasi!
(L) Oh Adinda mari Sayang, kita cuba toleransi!
(P+L) Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan,
(L) Kanda polar kutub Utara,
(P) Dinda kutub Selatan
(P+L) komunikasi, sikap toleransi! itu yg kita perlu,
(P+L)Tak perlu bertengkar,Tak perlu bermasam muka,
(L) Walau kita sering dgn cara masing2,

(P)Kanda yg Perdana,
(L) Dinda yg Utama,
(P)Kanda sgalaNya..
(L) Dindalah Nyawa,
(P+L) kita tetap bahagia bila bersama sama
bahagia bersama,
bersama slamanya,
bahagia slama- lamanya!

2 comments:

MomTom said...

oh, lagu sungai lui tu memang best giler. dpt perform dengan orkestra, mesti lg gempak.
dahsyat giler lagu ni. x sangka aizat mampu buat lagu mcm ni. ingatkan lagu2 happy go lucky je.
tp lirik dia sikit sangat la.

mr kay said...

saya tertarik pada lirik dia. dan melodi dia, memang sangat kena. damai jiwa dengar. huhu