April 26, 2010

XFM "bertukar" jadi HUJAN FM

satu idea yang sangat-sangat aku respect, sebab XFM bagi HUJAN handle stesen radio diorang satu hari beb. idea ni fresh giler sebab setahu aku radio lain pun kalau bagi artis handle program diorang, dalam satu atau dua jam je.so memang best la..

kenapa HUJAN yang dapat? sebab diorang menang satu pertandingan futsal anjuran XFM dan REVIVE ISOTONIK dalam bulan lepas. HUJAN menang di final mengalahkan OBS. dalam pertandingan tu banyak r band lain join, dan BUNKFACE kalah dengan HUJAN di semi final. adei.. haha..tapi HUJAN tetap best...semua best sebenarnya, yang penting support!!


antara benda best (cuba kira ni "best" ke berapa dah?) yang HUJAN buat kat HUJAN FM, diorang ambik peluang keemasan ni untuk bukak mata, er bukak telinga sebenarnya, semua pendengar dengan lagu-lagu best(lagi?) dalam underground scene. bukan apa, situasi radio di Malaysia (selain XFM) yang kurang sokong indie band ni membuatkan band-band yang talented ni tertimbus dalam tanah (maksudnya still kekal dalam underground scene la, tak expose ke mainstream)

bila tadi aku buat loudspeaker layan HUJAN FM ni, AG play lagu-lagu happening la, yang indie lover memang dah hafal pun liriknya, tapi kawan2 aku kata "weh, best giler lagu ni,, lagu pe?" dan soalan2 lain la.

dan lagu-lagu tu sekarang jadi famous di kalangan kawan2 aku.

maksudnya, HUJAN memang bijak gunakan peluang yang mereka dapat untuk naikkan band2 indie ni. credit kat diorang.

artikel ini ditulis oleh saya yang tak profesional. jadi tak perlu copy2 la erk. haha

3 comments:

Anonymous said...

Saya support Hujan dan lagu-lagu yang disukainya sbb mmg Hujan FM buat saya dgr station radio in BM

mr kay said...

bagus-bagus.
support muzik kita.

Anonymous said...

kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi, support our local music industry!!! gogogo... dib