July 28, 2015

raya

kalau la ada rezeki, ada jodoh aku, mudah-mudahan tahun depan mahu beraya berdua.

dan kalau la raya berdua, tak tentu lagi raya di mana. kalau raya di perak, mama akan ada geng baru di dapur. dan aeyman boleh la relaks dari tugasan preparation kuah laksa, kukur kelapa, isi kuih raya, dan sebagainya.

memang tahun ni aku suruh aeyman tolong macam-macam. sebab aku takut, kalau tahun depan, abg adi beraya di kampung kak ina, mama akan hanya harapkan abah untuk buat itu ini. jadi aeyman paling kurang wajib tahu steps buat kuah laksa. (fyi, laksa adalah hidangan wajib setiap kali raya di rumah aku)

tahun ini, aku kurang spend raya dengan kawan atau kenalan pejabat lama. sebab tahun ni fokus lebih di dapur. dan tahun ni, kuah laksa aku yang dibantu oleh aeyman habis pada raya kedua! selalu raya ketiga pun ada lagi kuah laksa tu. mujur ada kak ina, kami sama2 prepare 'express bihun tomyam'. dan hasilnya, malam tu jugak habis! padahal main campak je segala apa yang ada.

di masa depan, aku yakin, momen2 ini yang akan aku rindu. 

1 comment:

ezyra daniel said...

simple je entry, tapi mendalam maksud..semoga dipercepatkan jodoh..takpe, nanti dah berdua, kena gilir gilir beraya kat kampung masing masing hehehe