April 29, 2009

kisah aku dan warga emas..

satu hari aku ke teluk intan..
naik bas..kenapa x guna moto??
sebab xde lesen..
dan boleh lihat gelagat orang dalam bas..
saja mahu berjalan-jalan.. sambil menjenguk ke sana sini..
kalau-kalau terpampang job vacancy..

jalan-jalan..ada gak keje kosong..
selepas ditanya beberapa soalan, dia pon kata..
"nanti ada job, i kontek u k??"

x kisah la..

so ceritanya...
time nak balik.. naik bas..bas dah penuh..
penuh dengan orang muda dan tua..
lelaki dan perempuan....
wangi dan busuk..
seorang pakcik ni masuk..berseluar jeans biru tua, baju tshirt itam..
memang dah tua la.. aku tengok mcm x larat diri je.. aku bangun..bagi seat aku..
"pakcik, bnyk barang tu.. duduk r kat seat saya"
respon pakcik tu..
"kurang ajar tol..ko ingat aku dah x larat berdiri ke?? ko duduk je la diam2!!"
satu bas memandang..aku wat xtaw..duduk semula di seat aku..

warga emas patut dihormati.. ya saya sokong..
tapi warga emas hormat ke kat kita??

2 comments:

ahmad syafiq al-gonzalez said...

xnk sudah, lagi bes

shafiq sukiman said...

de menyampah tgk muke kau kot..
haha..