March 19, 2011

tanggungjawab baru

saya rasa saya tiada lagi komitmen untuk menulis di blog gara-gara "pembatalan" perkongsian P1 bersama roomate. dengan internet wi-fi unisza yang terbatas, sedikit sebanyak kurang la explore di dunia maya. tak apa, sekurang-kurangnya lebih banyak sedar di dunia realiti.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah. masih sihat dan mampu melakukan rutin seharian seperti biasa. dalam fasa baru tanpa cinta lama, saya cuba sesuatu yang baru-menyertai persatuan mahasiswa fakulti pertanian dan bioteknologi. seperti dijangka, saya dipaksa dan terpaksa menerima amanah sebagai pengerusi/presiden. amanah dan tanggungjawab ini berat sebenarnya tapi insyaAllah, saya bagi yang termampu dan yang terbaik kepada fakulti saya, di samping berharap tunjuk ajar dari yang lain, terutamanya Nadzely yang faham benar selok-belok protokol dan majlis-majlis rasmi fakulti ni.

jadi, sekarang saya akan sibuk dengan dua organisasi-pembimbing rakan siswa serta persatuan mahasiswa fakulti saya sendiri. saya yakin saya mampu menguruskan diri saya dengan baik untuk memenuhi amanah kedua-dua organisasi ini, cuma saya harap sangat ada keberkatan dari abah (pasti dia baca ni) dan mama supaya semuanya okey. sebab matlamat untuk dapat dean list pun belum tercapai ni. haha.

dan disebabkan mahu betul fokus dengan akademik dan tanggungjawab saya, mungkin saya kena tangguh dulu hasrat untuk tulis buku. haha.

No comments: