June 12, 2010

nak dapatkan buffered earning

sejak dua menjak ni, aku selalu dipersoalkan dengan buffered earning. aku pun tak la tau sangat, pasal aku pun tak pernah dapat lagi. so dah berhari-hari jugak sebenarnya google pasal tips nak dapatkan buffered. tapi x dapat saatu pun yang puaskan hati. bukan apa, tips yang aku dapat tu general sangat.

aku teringin jugak mau dapatkan buffered. sape baik hati mau ajar aku?

yang aku tau, kena buat macam ni la.

1. traffik tinggi. setakat ni traffik aku boleh tahan la, seratus lebih jugak la sehari. orang cakap cukup dah syarat tu. haha

2. update survey. survey kat blog manager, and satu lagi tu pun dah selalu update. cuma aku nak tanya, apa yang korang tulis kat situ sampai dapat buffered? adakah kalau korang nak dapatkan ads sony, korang cakap korang suka pakai kamera sony, pancing2 macam tu? need more info on this.

3. selalu update blog. aku rasa paling kurang pun sehari sekali aku update. sekarang dok umah lagi la. sehari kadang2 dua tiga kali jugak ada entri baru. haha

ni je kot tips yang penting.

so kawan2, kongsi la sket apa aku kena buat. haha.

jangan risau. walaupun mahukan buffered, aku tetap aku. matlamat menulis bukan duit. cuma smpingan je. ok?

11 comments:

Unknown said...

nanti dapat la tu ;)

Iza said...

Salam....
x blh nk jangka buffered ni. ikut rezeki masing2 yg penting usaha...
Dulu ada kawan bgtau, kalau nk dapat, maintainkan trafik 200 keatas selama 2 minggu....

dinda.teJa said...

yete.. mm xpasti la traffic tu 200 ke tak... klu 200 per week tu percaya gak la.. tp klu per day, x kot.. sbb dinda belum pernah cecah 200 unique per day pon.. tp da dpt buffered jugak.. cuma xbyk mane la.. ade la singgit 2 je.. :)

mr kay said...

ok la tu. janji dapat. share la skit camne nak dapat. huhu

dinda.teJa said...

nk share ape ek..
mcm yg dah ditulis kat entri ni je kot..
-traffic,survey,update blog..
happy blogging ya :)

s h a said...

hurm...yg sy pnah denga...kena maintain traffic 100 ke atas everyday...kirenyew 1000++ per week...tu yg sy buat sebelum ni...rajin blogwalking...

update survey x pnah denga...sy pon dapat buffered earning cket jew...tp syukurla sbb dapat jgk...

good luck k...sy sndr pon baru je dlm blogging ni...x dpt nk share tips sgt...

My Airul... said...

kwn sy yg slalu dpt ni ckp kne maintain 2++ sehari dan die dpt byk gk.. bkn singgit 2inggit la.. beringgit2 gk la.. tu yg sy tau la.. tp kne ade twitter,fb la.. br ramai yg klik..

mr kay said...

godfather, you penah dapat x?

gnesop said...

dulu pernah dpt, dan rekod ialah 10 buffered satu masa..
pas abis jer 10buffered tu, terus sunyi..
dah 3 bulan x dpt.. dah wat macam2, x jg dpt..
blog kedua aku x der traffic pun dpt..

oleh itu, tips dr aku ialah:
jangan berharap sgt, ade rezeki, dpt.. kalau x dpt, redha jer. mungkin nanti akan dpt..

mr kay said...

thanks bro..huhu

deterjen laundry said...

usaha laundry , bisnis laundry , deterjen laundry , waralaba laundry , franchise laundry , softener laundry , pewangi laundry