November 29, 2009

"tukang-kipas"

1. Duduk di tempat duduk paling depan. Anda akan terus-menerus dianggap pelajar yang berminat untuk belajar. Bersainglah dengan Butt-kisser/tukang kipas lain.

2. Buat-buat muka fokus, serius, seolah-olah mendapat input yang bermanfaat, walaupun ajaran yang disampaikan amatlah di luar silibus.

3. Angguk bila pensyarah memberi kuliah. (ini asas yang amat penting.) Kalau boleh, tongkat dagu anda lakonan yang lebih meyakinkan. Selalunya pengipas-pengipas akan mengangguk serentak dan seirama.

4. Rajin-rajinlah menanya pensyarah pasal tugasan, walaupun soalan itu sangatlah general gila babi semua orang termasuk anda tahu jawapannya.

5. Selalu jawap soalan pensyarah, walaupun soalan-soalan menjengkelkan yang tidak perlu dijawap seperti ini, "Tulis dalam kerrrrr?????" anda jawap "tasssss!!!!". Disini, pengipas-pengipas akan menjawap serentak, anda selalunya akan kenal saingan anda dalam situasi ini.

6.Ketawa bila pensyarah buat lawak bodoh. Tau apa dia lawak bodoh? Sila google.

7.Jika rakan anda gagal menjawap soalan yang ditanyakan oleh pensyarah, bisik-bisiklah, kononnya anda seorang pelajar yang suka membantu rakan sekelas.

8.Ketawa bila pensyarah buat lawak tahap ujibakat rajalawak. (berbeza dengan no.6)

9. Senyum bila pensyarah menceritakan hal peribadi beliau, misalnya "Anak I suke sangat makan KFC, tapi nak jimat, so I gorenglah Ayam pastu masuk dalam kotak KFC, Hehe." Senyum walaupun anda tidak berminat langsung mengambil tahu.

10.Pastikan anda tidak betul-betul mencium penggung pensyarah anda. Walaupun dipelawa. Beliau hanyalah menguji tahap kewarasan anda.

Cilaka, saya benci butt-kisser di kelas.

7 comments:

Just_najmiE said...

wow, pengakuan berani.. hehehe..
klik ur nuff.. (^^,)

mr kay said...

haha..statement yang benar..
kamu begitu ke?haha

fatah85 said...

SYABAS SYABAS..(nada pegawai polis dalam cerita hindustan lama lama)..




SALAM AIDILADHA PONG PONG. ;)

Unknown said...

care nak survive kat dunia ni...hoho

kucai said...

nak dapat A jln pintas kena la butt-kisser sket.hahaha

btw, apa beza 6 n 8?takpaham dow

mr kay said...

no 6 : lawak x masuk akal..
no 8 : lawak yang basi or tak lawak..

nn said...

x de la benci dgn org kuat bodek. tp xnak jd mcm diorang..