March 18, 2011

penulis yang fasih berpura-pura

prolog, petikan dari novel yang baru saya beli semalam.

Penulis adalah manusia yang fasih berpura-pura. Yang mampu menuliskan bahaagia pada saat hatinya derita. Tega mengukirkan senyum pada ketika hatinya benci.

semua orang boleh jadi penulis, tapi tak semua penulis itu fasih berpura-pura.

saya tak fasih dalam berpura-pura. hal ini disahkan oleh rakan-rakan sekelas saya. bila saya dilanda masalah, mereka pasti tahu. bla ditanya, mereka bilang, air muka saya begitu jujur dalam mengekspresikan muka dilanda masalah.

saya kini berada di suatu fasa yang baru. cinta lama berusia 4 tahun, saya tutup rapat-rapat dan simpan jauh-jauh. dalam fasa baru ini, saya kena belajar lebih lagi perihal kehidupan. perihal hati dan perasaan dan perihal akademik itu sendiri. haha. bila la impian saya nak merasa dean list akan menjadi kenyataan ye?

cuba teka judul novel di atas. kalau tepat, saya bagi ganjaran. okey? ini kontest. haha.

No comments: