November 11, 2010

Contest video muzik tribute to P Ramlee



hari ini, mood saya baik-baik saja. jadi saya nak study sekejap lagi.

tapi sebelum tu, sebelum saya study, saya nak kongsi sikit info di radio kegemaran saya: XFM.

*tukar mood.


okey geng. semua dah tau tentang project tribute to p ramlee oleh local indie act kita kan? eh tak tau? takpe, takpe. meh baca sini dulu. kat situ jugak ada list band mana, nyanyi lagu mana.

okey sekarang, tak payah la aku cerita sambutan mana mana. overall memang hangat la. tak ketinggalan jugak ada yang berdebat secara akademiknya dengan aku tentang originaliti lagu-lagu P Ramlee yang tak patut digubah semula. pihak XFM, manager dia ada ulas ni dalam satu sidang akhbar, tapi aku tak jumpa la untuk attach kat sini. boleh search google, apa yang diorang maksudkan indiepretasi itu sendiri.

aku teruskan erk. XFM di website rasminya, ada menguar-uarkan tentang projek video muzik tribute to p ramlee pulak. ini satu contest okey? korang boleh masuk, dan bonus la pada kaki upload video dekat youtube tu. buat je apa-apa video muzik yang sesuai dengan tribute to p ramlee. dan korang boleh la pilih, dan amik lagu yang sesuai, contohnya dari Yuna ke, Hujan ke, ataupun The Ramlees ke. tak pun, korang boleh mix-kan lagu-lagu diorang ni dalam satu video (aku sendiri tak pasti yang ni, check official website okey?)

syarat dia, video tu mesti kurang daripada 5 minit. pandai-pandai la edit. lepas tu, upload dekat youtube, then isi maklumat korang dekat official website.

tak tau official website XFM? nak klik sini. takpun klik sini untuk terus ke info kontest ni.

contoh video dekat youtube, macam ni la lebih kurang..nice beb..huhu






sape kenal awek-awek ni? nak no fon boleh? huhu

okey dah boleh study animal breeding..huhu

7 comments:

SnowladieS said...

comel lah vids tu :p

mr kay said...

huhu tau takpe.
rasa jatuh cinta pulak..auww!

aina mania said...
This comment has been removed by the author.
aina mania said...

saya kenal mereka~~

mr kay said...

ouh. so u la upload video ni?
nak no fon awek baju kurung wane putih. ley x?

aina mania said...

ahahaha..maneley bagi sesuka hati... nnt tuan dia marah.. :D

mr kay said...

boleh la.. u mintak izin dulu r..huhu