August 3, 2010

prinsip

semua orang ada prinsip masing2.

tapi aku, ada juga. tapi tak tetap.


sebab?

*

aku tak tahu. cuma aku rasa aku ni macam angin. bukan bermaksud tak tetap pendirian. cuma aku rasa aku ni kena sesuaikan diri ikut keadaan.

sedar tak sedar, dalam berkawan, kita ada kategori kawan masing2. atau mungkin saya seorang je yang ada macam ni. ni yang aku nampak masa zaman sekolah dulu.


1-kawan study.
kawan2 yang ni memang sangat rajin dan bijak2 belaka. dan mereka jadi kawan study aku, sebab diorang yang rajin melayan aku yang agak lembab dalam study ni. thanks sebab sedikit sebanyak, ada share korang atas kejayaan aku sekarang.

2-kawan lepak/main
yang ni memang jenis yang sempoi2 je. maksudnya bab2 nak main2, tengok wayang, citer selain study, geng2 ni la. tapi kawan2 aku yang sempoi2 ni pun bijak2 jugak, that's why ramai dah takde kat malaysia sekarang.

dari dua kelompok kawan ni, latar belakang lain2. cara lain2. maksud aku kat sini, bila aku study, aku tak boleh bising2, kecoh2, main2 dalam kelas. kena serius sikit. bila bab main, tau sendiri la.

poin saya, dalam seharian, pasti ada urusan dengan manusia lain kan? bagi aku, personally, biar kita yang cuba paham tentang orang lain, jangan harap orang lain paham kita.

habis merepek dah.

3 comments:

laGenDA KodOk HijAU said...

aku suka kawan ngan orang orang... lagi bess kalau marah aku belasahjer orang orang itu

bspotgurl said...

lagu-lagu lama mmg best jika kita dgrkankembali sambil mengingati kenangan lalu :)

Siti said...

org ade mcm2 jenis. Tuhan dh jadikan sume xserupe. btol tak? ^_^