April 13, 2010

panggilan 2 pagi

pukul 2 pagi tadi, telefon berdering-dering lagu Tik Tok dari Kesha, ganggu tidur sehingga saat aku coret ini. tanpa lihat nombor terpapar di skrin, aku jawab.
 

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam, khir erk? dah tidur ke?"

sekelip mata, tidak. aku rasa lebih pantas dari sekelip mata, jantungku aktif mengepam darah ke segenap inci sel di dalam badan. dan ajaibnya, hilang terus rasa mengantuk dan amarah tadi.

"khir, hello..Dengar tak?"

"eh, sorry, sorry. tak la. baru je nak tidur...

"bla bla..bla.."

*

aku tak pasti kenapa, tapi senyum di muka ini lekat, ketat. biar sekarang segenap ruang bilikku hitam gelap pekat, tapi aku nampak jelas setiap item di bilik ini. tak tahu hati ceria ini terangkan bilik ini atau aku seorang saja yang rasa begitu.


aku gila? mungkin.

 jika sang pemanggil tadi baca tulisan ini, jangan telefon saya lagi. kita ym atau skype saja. simpan saja duit Euro atau Dollar atau apa saja matawang di sana, buat makan, biar kenyang perut. okey?

No comments: