May 4, 2013

kenapa lipas mati terlentang

okay...seperti title entry ni..

kejadian berlaku di rumah. toilet rumah aku, kalau bangun tengah2 malam, memang paling tidak pun akan jumpa jugak seekor lipas. tak tau la dia datang dari mana. tapi tengah2 malam, pasti ada.

aku tak suka ada serangga ni (penegasan: aku tak takut lipas ok) kat toilet. so aku pun spray la dia dengan ridsect / penyembur nyamuk. kenapa guna penyembur nyamuk? dah itu je yang ada.. racun jugak kan. aku ni memang tak ada keje kot, sebab aku sembur pada lipas tu memang banyak la. siap kejar lagi. tup2, ada tiga ekor. tiga2 tu memang kena la ridsect tu. so diorang pun mula la mabuk2, dan x gerak2. so aku assume mission accomplished la. so aku tido la..

dan pagi esoknya.. ketiga2nya dah mati terlentang..

so soalannya ialah?

kenapa lipas mati terlentang?

haha pelik2 je pemerhatian aku kan.. biarlah.. pengisian malam terakhir sebelum mengundi esok.. hahaha


No comments: