May 17, 2012

sembang2 tajuk FYP

alhamdulillah, masih segar bernafas. walaupun sumbat-sumbat ni. haish.

since sekarang dah dekat2 hujung semester, semua orang (classmate aku) sekarang ni banyak berborak yang berkisarkan ilmiah. cerita pasal cadangan-cadangan tajuk Final Year Project (FYP). haa, final year. dah nak masuk final year dah pun. kan aku cakap dah, masa tu berlalu sedar tak sedar je.

berbalik pada topik.

dalam memilih tajuk fyp, dalam kepala aku ni ada macam2 idea. nak buat tu, nak buat ni. lepas tu pulak, bila dengar cadangan tajuk dari lecturer2, buat aku bertukar hati. dari asalnya nak buat pasal parasite, tuka kepada disease, lepas tu tukar pada feeding pulak. tissue culture dan microbiology pun pada aku menarik, tapi aku tak rasa aku tak cukup cekap nak deal barang-barang lab tu.

alhamdulillah, aku dah pilih tajuk yang berkait rapat dengan pemakanan kambing. harapnya takde masalah untuk buat projek ni.

projek arnab pun harap2 boleh berkembang lagi jauh. berangan nak pegi indon ni. huhu.



No comments: