March 15, 2012

she's the right one for me

dalam diskusi tak berilmiah sejak akhir-akhir ni, ramai pulak yang bawak topik pasal kawin. biasalah kan, dah ahli panel yang berbincang pasal ni pun semua perempuan.



macam-macam la cerita terkeluar, pasal majlis kawin la, pasal kawin cepat, pasal wedding grand2 macam artis tu dan sebagainya.

aku tumpang gelak je tengok diorang.

dan setiap kali isu kawin atau kapel ni keluar, soalan ni biasa dah kena kat aku untuk aku jawab.

"macam mana kau dapat petanda yang Kay tu as the right person untuk kau?"

tak ada jawapan yang sesuai untuk aku cakap sebenarnya. tapi, bagi aku, hati kita sendiri akan tau benda ni. aku selesa dengan dia, dan masing-masing terima kekurangan masing-masing dan saat aku dalam keaadan paling susah, dia tetap ada untuk aku.

pernah rasanya aku ungkap ayat ni:

"rasa suka tu biasa datang  dan pergi. tapi kalau suka tu dah datang dan tak pergi-pergi, insyaAllah, dia lah orangnya" 


yang penting kena tahu, manusia plan la sehebat mana, tapi kalau plan ni bukan termaktub dalam plan Yang Maha Pencipta, tak jadi jugak.

dan insyaAllah, aku berusaha dan berdoa, harap2 she's the right person. amin....

No comments: