November 5, 2011

rehab

well, sunyi sepi unisza sekarang. sebab cuti. lengang weh. haha.

yes korang betul. aku tak balik cuti raya ni. haha. tak percaya kan? well me too. sebab biasanya bab-bab cuti ni aku paling pantang dan paling tak boleh la kalau tak balik. huhu.

but kali ni, i choose to stay here. tinggal sorang2. sunyi2. sebab ape? hm..

tapi walaupun dah nekad nak stay sini, bergocak jugak hati bila tengok orang seret beg nak pergi ke foyer pejabat asrama, naik bas. fyi, aku memang tak boleh tengok orang seret beg balik kg, sebab automatically akan terfikir mama dengan abah dekat rumah. dan tambahan sekarang ada anak kucing comel kat rumah, lagi r rasa nak balik.

yes indeed. aku homesick sekarang.

padahal last week baru je balik sebab kenduri kawen abang aku. tapi tak seronok sebab balik kena buat kerja, rumah sibuk dan sebagainya. lagipun serius tak abes rindu lagi nak main dengan anak2 kucing tu. adeh. kembang (kucing aku) pun x sempat nak tido dengan aku lagi.

*

lately, aku terasa yang banyak benda yang aku perlu betulkan pada diri aku ni. tak berapa nak stabil. lepas kena hentam kat sini, kena kat situ pulak. lepas tu dengan kes fakulti lagi. adeh.

menyentuh tentang kes fakulti, walaupun aku tak suka apa yang korang (refer kepada anak buah/student fakulti aku la ye) buat, aku tak pernah burukkan korang dekat dekan atau staf okey? sehabis baik aku tutup kesalahan korang tu. tak pernah pulak aku cakap "junior banyak songeh, mengada" atau "kelas sekian2 buat perangai. tak, okey? isu masuk paper tu pun, aku tetap tak cakap student yang buat, walaupun ada kemungkinan. dan kalian pun, dah besar panjang kan. fikir. FIKIR. okey? sekali lagi. FIKIR.

dan satu lagi, kepada anak buah aku dalam persatuan, jangan biar aku buat kerja sorang. aku tak larat dah ni. organisasi PMFPB bukan ada aku sorang je sebagai president. tolong alert. ada isu, bertindak. ada masalah, selesaikan. tolong la aku weh. korang jugak yang calonkan nama, beriye2 nak jawatan ni, so tolong komited ye.

oh ye. abang adi, cepat2 la bagi anak sedara. geram aku tengok cupcake aku asyik tunjuk gambar2 and video2 anak sedara dia yang makin hari makin comel tu. haha. taun depan, sorang, ok? haha

2 comments:

budak kacamata said...

kuatkan smgat ..actually akak respect kat khir sbb xmelatah dgn isu2 nie..keep it up..kami sntiasa di blkg anda..iif da nk mtk pendapat, juz refer kami2 sume k..kami sdia membantuu..

Syahirah said...

agak terkejut dgan isu yang kuar paper tue....pe2 sebelum bertindak kena fikir dulu....bukan fikir setelah bertindak...mcm kak ayu ckap.....kalau de pe2 nak minta tolong ke....ckap tau...lagi pun kita sama2 pelajar kat fakulti tu....kalau kita tak saling tolong menolong sapa lagi kan....kuatkan semangat ye dik...
"a good leader will not only show the right path but bring their people to the right path".....nie kenapa plak tak balik cuti ??? banyak kerja ke?? :)