November 26, 2011

impian

currently ada di ITU, Melaka. doing practical on poultry subject. hari-hari masuk reban ayam, jaga anak ayam. sambil-sambil tu tengok pasal puyuh, ayam kampung.

best. sape kata tak best? haha, yes, memang berbau ayam dah. tapi this is what we learnt and maybe, insyaAllah, this will be our career.

bercakap pasal kerjaya, sebenarnya luas skop kerjaya kos aku ni. antara cabang yang boleh masuk, pemakanan ternakan, makmal perubatan, lecturer, management, bisnes. haa, kan banyak tu. boleh pulak pilih nak fokus kat ternakan mana. lembu daging, lembu tenusu, kambing, ayam. pilih je.

dalam tempoh amali di IVM dan ITU ni, selain terdedah dengan pengurusan poultry dengan dairy, practical session ni banyak buat aku fikir tentang perancangan masa hadapan. kat mana aku nak apply kerja, apa skill aku kena ada, macam mana atau apa yang aku perlu ada nak bukak ladang sendiri dan macam-macam persoalan lagi la.

jauh lagi perjalanan hidup aku ni..haish..

No comments: