March 7, 2010

klasik dalam modenisasi

masa dah berlalu
zaman berubah
dia berubah
mereka berubah
orang berubah
semua dah berubah
tapi aku sama saja

jangan risau tak ada apa berubah
jangan risau perkara remeh
aku masih klasik dalam permodenan
masih bermain mata dengan si gadis tersipu-sipu malu
walau SMS dan chat jadi hobi

tingkah laku aku berubah?
jangan merapu
timang tinggi-tinggi sampai puncak awan
sehebat mana kau di puncak
akar di perut bumi jika tak kukuh pasti tumbang kan?
masih perlu tunduk tanda hormat
beri laluan kepada yang berhaluan
kenapa hilangkan budaya tradisi?
kenapa malu asal usul sendiri?

jawab..
komen ikut suka hati.

2 comments:

ZACK ENTRY said...

ni sajak ke puisi ke pantun??hehe
pndai berbahase yer..=P

mr kay said...

bila anda kata begitu
saya sendiri tak tahu apa yang saya tulis.
haha