December 14, 2012

kepercayaan

aku selalu pegang kata-kata ataupun lagu justin timberlake (agaknya la) yang berbunyi 'what goes around, come around', ataupun perumpamaan 'hidup bagaikan roda' dan seumpama dengannya.

mungkin hari ni aku kena dengan kau, mungkin esok2 kau pulak kena dengan aku. kalau tak dengan aku pun, mungkin dengan orang lain. aku percaya Tuhan tu Maha Adil. simple.

kita hidup ada Tuhan, ada agama, ada kepercayaan masing2. sesetengah orang kata rokok itu bagi tenaga untuk buat kerja berat. aku tak tau sebab aku tak hisap. tapi kenalan2 buruh2 indonesia ada cakap macam tu.

cukup, untuk sekadar contoh.

sekadar makluman, aku tak suka konsep senioriti. bukan tak suka apa, aku tak suka bila aku kena hormat orang atas dasar dia senior aku. yes, hormat, tapi hormat macam aku hormat orang lain la. tapi, bila korang buat or show something nice to me or to other people, u deserved that respect. level of respect tu akan naik sendiri tanpa perlu korang suruh2 pun.

bila korang buat contoh x elok, layak ke nak hormat? maksud aku, still hormat la sebagai orang lebih tua, tapi kalau nak buat orang respek pada ko, ko kena respek orang jugak.

hidup macam roda kan? rasa sendiri bila jadi senior nanti.

notakaki: semester 7 terasa perlahan gara2 thesis writing. haish....

No comments: