May 31, 2009

selamat bertunang abang long!!

bangun awal pagi ni. ada kenduri sikit di rumah. abg mau bertunang.
sangat2 la sibuk. penat rasanya. mana tak nye, sedara mara ramai, yang tolong2 sikit je. keje katering pon x penat camni. hadoi..

menu macam biasa, nasi goreng cian, roti jala, rendang pulut, kuih-muih..kenduri pukul 10 pagi la kan..makan ala2 je la..
pas kenduri, aku kene kemas lagi..sepupu2 laki sume kat blakang, bersama adik aku mengadap komputer. cam cibai je..

lepas mengemas, tukar baju, kitorang pon ke rumah bakal kakak iparku..rumah quaters polis, so just nice..

adat orang melayu, ada la pantun sikit, pastu apa dibincangkan, xla aku amek tau sangat.sebab aku duduk di luar. pastu acara menyarung cincin tunang.. mama sarung kak kak ina (bakal kakak ipar aku). pastu sambung acara amek gambar kat bilik, dengan hantaran2 nya..

pastu makan..kenyang..borak2 ngan sedara mara..pastu masuk balik..nak tuka2 hantaran..amek gambar lagi...

pastu balik..tak sempat rilek, pinggan mangkuk kenduri pagi tadi kena dibasuh..aku lagi yg basuh.. hadoi..

kesimpulan, aku memang penat..


gambar2 aku sertakan esok je la erk??

No comments: